Cessna 172M PH-SAS
Deze 172 is in maart 2022 aangeschaft en word compleet gereviseerd. Deze Cessna uit 1973 is gebouwd door Reims Aviation in Frankrijk. In het verleden ging de SAS door het leven als de F-BUET, en we hebben haar dan ook opgehaald uit Frankrijk. In april 2022 hebben wij de eerste vlucht gemaakt met deze mooie machine.
De PH-SAS wordt ingezet voor vlieglessen en natuurlijk ook voor verhuur aan de privé-vlieger. De ingebouwde long-range tanks maakt het vliegtuig een ideale reiskist, voor de wat langere vliegtrips. Het plan is om haar in de nabije toekomst te voorzien van een modern panel met glass cockpit! Op zeer korte termijn is ze te bewonderen in een wat moderner kleurenschema, die ook beter bij onze huisstijl past.

Registratie | PH-SAS |
---|---|
Bouwjaar | 1973 |
Zitplaatsen | 4 |
Max. take-off mass | 1043 kg |
Vermogen | 150 PK |
Prijs | € 199,- p/uur incl. btw |
Cessna 172N PH-TGV
Deze Cessna uit 1977 is gebouwd door Reims Aviation in Frankrijk. Al sinds jaren heeft dit kistje Teuge als thuisbasis. Een oerdegelijke alleskunner; en bovendien vliegt deze nette kist super strak!
De PH-TGV wordt ingezet voor vlieglessen en natuurlijk ook voor verhuur aan de privé-vlieger.

Registratie | PH-TGV |
---|---|
Bouwjaar | 1977 |
Zitplaatsen | 4 |
Max. take-off mass | 1043 kg |
Vermogen | 160 PK |
Prijs | € 199,- p/uur incl. btw |
Piper PA-18 PH-ZVC
Deze Super Cub is door de Piper Aircraft Corporation gebouwd en afgeleverd aan de Nederlandse Landmacht in de jaren vijftig. Toen de landmacht langzaamaan deze Pipers begonnen uit te faseren eind jaren ’70, heeft de ZVC jaren dienst gedaan als sleepvliegtuig voor de zweefvliegclub uit Valkenburg.
De Piper PA-18-135 PH-ZVC is het eerste vliegtuig van Van de Bunte Aviation. Zij wordt ingezet voor vliegtuigverhuur, vlieglessen (staartwieltraining) en luchtreclame. Anders dan het typenummer doet vermoeden is deze Piper uit 1954 uitgerust met een 150pk Lycoming O-320 motor.

Registratie | PH-ZVC |
---|---|
Bouwjaar | 1954 |
Zitplaatsen | 2 |
Max. take-off mass | 794 kg (150 pk) |
Prijs | € 196,- p/uur incl. btw |
Piper PA-18 PH-WDR
Deze Super Cub is door de Piper Aircraft Corporation gebouwd en afgeleverd aan de Nederlandse Landmacht in de jaren vijftig. Toen de Landmacht langzaamaan deze Pipers begonnen uit te faseren eind jaren ’70, heeft de WDR jaren dienst gedaan als sleepvliegtuig voor de zweefvliegclub uit Woensdrecht.
De Piper PA-18-135 PH-WDR is het tweede vliegtuig van Van de Bunte Aviation. Zij wordt ingezet voor vliegtuigverhuur en luchtreclame. Deze Piper uit 1954 is uitgerust met een 160pk Lycoming O-320 motor.
Eind 2016 heeft Van de Bunte Aviation dit toestel aangeschaft ter ondersteuning van de ZVC en voor een verbeterde beschikbaarheid.

Registratie | PH-WDR |
---|---|
Bouwjaar | 1954 |
Zitplaatsen | 2 |
Max. take-off mass | 794 kg (160 pk) |
Prijs | € 196,- p/uur incl. btw |
Piper P28A PH-JAC.
De Piper PA-28-161 Warrior II is een uitermate geschikt en comfortabel vliegtuig. De Piper Warrior is de doorontwikkelde versie van de Piper Cherokee. In 1978 voegde Piper 10PK toe aan het motorblok waardoor het de Piper Warrior II werd. Door het comfortabele interieur, en de prettige vliegeigenschappen is de Piper Warrior een uitermate geschikte reiskist.
Meerdaagse vluchten naar bijvoorbeeld het buitenland zijn geen enkel probleem.

Registratie | PH-JAC |
---|---|
Bouwjaar | 1984 |
Zitplaatsen | 4 |
Max. take-off mass | 1107 kg (160 pk) |
Prijs | € 230,- p/uur incl. btw |
Algemene info verhuur
Het vliegtuig verhuur aanbod is inclusief btw en brandstof en exclusief landingsgelden. Landingsgelden conform luchthaven. Vanwege de huidige brandstofprijzen zijn we per februari 2022 helaas genoodzaakt een (tijdelijke) brandstoftoeslag van €11,00 inclusief btw per blokuur in rekening te brengen. Vanaf 1 januari 2023 geldt er tot nadere orde geen brandstof toeslag meer.
U bent all risk verzekerd, ook bij total loss. Om een nette omgang met het toestel aan te moedigen geldt er wel een eigen risico van 1500 euro.
Ervaringseisen voor het huren van de vliegtuigen: Uitgecheckt of goedgekeurd op het vliegtuig door een door Van de Bunte Aviation aangewezen instructeur/vlieger. Voor de staartwielvloot is een tailwheel-endorsement uiteraard vereist.