PH-ZVC / PH-WDR / PH-KLB / PH-ENJ
PH-ZVC – PA18 Super Cub

De PH-ZVC was het eerste vliegtuig van Van de Bunte Aviation. Zij wordt ingezet voor vliegtuigverhuur en luchtreclame, en natuurlijk ook voor staartwieltraining. Deze Piper uit 1954 is uitgerust met een 150pk Lycoming O-320 motor.
Deze Super Cub is door de Piper Aircraft Corporation gebouwd en afgeleverd aan de Nederlandse Landmacht in de jaren vijftig. Toen de Landmacht langzaamaan deze Pipers begonnen uit te faseren eind jaren ’70, heeft de ZVC jaren dienst gedaan als sleepvliegtuig voor een zweefvliegclub op vliegveld Valkenburg.
Van de Bunte Aviation heeft dit vliegtuig in 2012 aangeschaft, en sindsdien is vliegveld Teuge haar thuisbasis!
Registratie | PH-ZVC |
---|---|
Bouwjaar | 1954 |
Zitplaatsen | 2 |
Max. take-off mass | 794 kg (150 pk) |
Prijs | € 196,- p/uur incl. btw |
PH-WDR – PA18 Super Cub

Deze Piper PA-18-135 PH-WDR werd het tweede cubje van VDBA. Ook zij wordt ingezet voor vliegtuigverhuur, lessen en luchtreclame. Deze Piper uit 1954 is uitgerust met een 160pk Lycoming O-320 motor. Een kleine upgrade ten opzichte van haar zusjes dus!
De WDR is net als de ZVC een ex-Landmacht vliegtuig. Vliegclub Woensdrecht heeft de WDR na de Landmacht-periode gebruikt als sleepvliegtuig voor zweefvliegers.
Eind 2016 heeft Van de Bunte Aviation dit toestel aangeschaft ter ondersteuning van de ZVC en voor een verbeterde beschikbaarheid.
Registratie | PH-WDR |
---|---|
Bouwjaar | 1954 |
Zitplaatsen | 2 |
Max. take-off mass | 794 kg (160 pk) |
Prijs | € 196,- p/uur incl. btw |
PH-ENJ – PA18 Super Cub

De ENJ – een oogappel voor de militaire vliegers onder ons! Deze Super Cub is een exact voorbeeld van hoe deze vliegtuigen dienst deden bij de Koninklijke Luchtmacht in het verleden. We houden haar graag glimmend, en daarom is deze Super Cub uitsluitend als back-up beschikbaar, voor het geval dat de ZVC en WDR druk aan het vliegen zijn.
Registratie | PH-ENJ |
---|---|
Bouwjaar | 1954 |
Zitplaatsen | 2 |
Max. take-off mass | 794 kg (150 pk) |
Prijs | € 196,- p/uur incl. btw |
PH-KLB (te koop)

De PH-KLB ging voorheen door het leven als de D-EZES. Deze cub hebben we opgehaald uit Portugal, en ondergaat momenteel een complete overhaul! Op dit moment is de KLB dus niet inzetbaar, maar de restauratie naar een fabrieksnieuwe Super Cub maakt het wachten waard!
Registratie | PH-KLB |
---|---|
Bouwjaar | 1954 |
Zitplaatsen | 2 |
Max. take-off mass | 794 kg (150 pk) |
Piper PA18 Super Cub verhuurtarief en onze prettige voorwaarden
Ons Piper Cub verhuurtarief bedraagt € 196,- inclusief btw
Ons Piper Cub verhuur-aanbod is inclusief btw en brandstof en exclusief landingsgelden. Landingsgelden conform luchthaven. Vanwege de huidige brandstofprijzen zijn we per februari 2022 helaas genoodzaakt een (tijdelijke) brandstoftoeslag van €11,00 inclusief btw per blokuur in rekening te brengen. Vanaf 1 januari 2023 geldt er tot nadere orde geen brandstof toeslag meer.
U bent all risk verzekerd, ook bij total loss. Om een nette omgang met het toestel aan te moedigen geldt er wel een eigen risico van €1500,-.
Ervaringseisen verhuur: uitgecheckt of goedgekeurd op het vliegtuig door een door Van de Bunte Aviation aangewezen instructeur/vlieger. Staartwielendorsement vereist.
Betaalde bloktijd betreft zuivere vliegtijd plus 3 minuten voor en 3 minuten na de start. Ofwel zuivere vliegtijd plus 6 minuten. Uniek in de markt! Zo bevorderen we een nette omgang met de motor, en dat zien we natuurlijk graag.