Nieuws

Wij laten u graag zien waar Van de Bunte Aviation zoal bezig houdt!

Vaak krijgen wij bij van de Bunte Aviation de vraag of luchtreclame niet een ouderwetse vorm van reclame maken is. Maar wij zijn hier om het tegendeel te bewijzen! Sinds de opkomst van media als het internet, is de interesse bij veel bedrijven voor luchtreclame achterop geraakt. Maar de laatste jaren merken wij dat deze manier van reclame maken weer helemaal terug is van weg geweest!

Sinds de ’60’s zien consumenten gemiddeld 5000 advertenties per dag. Onderscheiden is dus bijna niet meer mogelijk. Wat is dan tegenwoordig nog de kracht van een onderscheidende marketingcampagne?

Een recent voorbeeld waarin luchtreclame een verschil kan maken is de campagne van Joyce en Robbin van “Restaurant Take-Off” in Teuge. Van de maanden januari tot en met maart at de tweede persoon gratis bij een 3-gangen diner. Van de Bunte Aviation heeft deze Facebook campagne kracht bijgezet met een formatiesleep van twee Piper Super Cub’s boven een wielerronde in Apeldoorn. Honderdduizenden bezoekers hebben daar de boodschap van deze reclamevliegtuigen gezien. Daarna volgden de vele reserveringen… Natuurlijk sloeg de campagne ook op de social media aan, waardoor beide media elkaar versterkten.

 

 

 

 

 

 

 

 

In een markt waarin ook de oplages van geprinte kranten terugloopt is ook een advertentie in een krant duur maar steeds minder doeltreffend.

De top-10 succesfactoren van effectieve reclame zijn:

1. Originaliteit
2. Duidelijkheid
3. Overtuigingskracht
4. Ambachtelijke kwaliteit
5. De want-to-see-again-factor
6. Relevantie
7. Verschil met de concurrentie
8. Consistentie met eerdere campagnes
9. Geloofwaardigheid
10. Activerende werking

Een kleine advertentie in de best gelezen krant van Nederland kost u al snel richting de €20.000,-. Deze krant heeft ongeveer een oplage van 400.000 stuks per dag. Dit betekent een gemiddelde kostenpost van €0,05 per kijker.

Bij luchtreclame behaalt u per uur ongeveer 108.000 kijkers. Hiervan weet 56% van de mensen zich na 3 uur de reclameboodschap letterlijk te herinneren! (Bron: CBS). Dit betekend een bedrag vanaf € 0,003 per view! Dit betekent dat u ruim 15 keer meer mensen weet te bereiken voor hetzelfde budget.

Maar is luchtreclame dan niet slecht voor het milieu? Nee. Een reclamevliegtuig zal per uur ongeveer 25 liter aan reguliere autobrandstof verbruiken. Dit komt neer op ongeveer 2392 gram CO2/liter benzine. Ook zijn de letters die achter het vliegtuig hangen herbruikbaar. Dit staat natuurlijk totaal niet in verhouding met die 400.000 kranten die dezelfde middag nog bij het oud papier liggen, en maar door een handvol lezers bekeken zijn.

Luchtreclame, een opvallend doeltreffend, speelse, efficiënt, en betaalbare en dus milieuvriendelijke manier van reclame maken.

Van de Bunte Aviation denkt met u mee. We zijn dan ook absoluut meer dan alleen een bedrijf in de kleine luchtvaart. We zijn een marketingbureau.

Bron1: NOM/HOI
Bron2: Smartling.com