In de Media

Luchtrecame in de media

In vorige artikelen is aangegeven dat tijdens het vliegen met luchtreclame ruim 108 duizend mensen per uur uw boodschap vanaf de grond zullen waarnemen. Maar daar stopt het niet!

Praktisch gratis adverteren in de telegraaf met luchtreclame

 

Het opvallende gele “Piper Cub” vliegtuig en de lange reclame sleep vormen een fotogeniek plaatje wat vaak door toeschouwers en sociale- of traditionele media worden vastgelegd. Zeker wanneer de reclame tekst grappig of pakkend is, word hier op internet, kranten en tv veel aandacht aan geschonken. Herinnert u zich de tekst “HELEMAAL NIETS IN AMSTERDAM” nog? Een ludieke actie van een aantal Feyenoord supporters, die na de overwinning van het kampioenschap een subtiele herinnering de lucht in stuurde aan de tegenstander Ajax. Heel Amsterdam heeft het vliegtuigje zien vliegen, maar door alle Live-streams, cameraploegen, krantenkoppen en foto’s werd deze actie een nationale hit.

Helemaal niets in Amsterdam Luchtreclame vliegtuigje

RTL nieuws luchtreclame vliegtuigje Amsterdam luchtreclame vliegtuigje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook stuurde AT5 een cameraploeg de binnenstad in om direct verslag te doen van wat er gebeurde.

 

Een aantal maanden later is deze reclame overgenomen door satirisch online nieuwsmagazine De Speld, die met wat Photoshop op hun beurt aandacht vestigden op een recente gebeurtenis. Ook dit artikel is ruim 7000 keer gedeeld op internet.

De Speld Luchtreclame

 

Op zoek naar personeel? Doe dit op een ludieke manier.

Ook voor personeelswerving is luchtreclame zeer geschikt. Met het grote bereik is er altijd wel een geschikte kandidaat die de oproep voor bij ziet komen. Een van onze eerste opdrachten was van Kaal Masten uit Osse. Zij waren langere tijd op zoek naar technisch personeel maar hadden moeite deze via normale kanalen te vinden. Kaal Masten maakte gebruik van de ideale gelegenheid om een oproep te doen met lucht reclame, tijdens een evenement waar zij verwachtte veel potentieel personeel te kunnen vinden. 

Kaal Masten Osse luchtreclame vliegtuigje

Statement maken

Naast het uiten van reclameteksten, is luchtreclame ook zeer geschikt om een blijvend statement te maken. Ook tijdens de Sinterklaas intocht dit jaar hebben Friese ondernemers luchtreclame ingezet om een statement te maken. Met alle aanwezige media tijdens de intocht, is dit natuurlijk niet onopgemerkt gebleven en was dit live te zien op televisie en Internet.

Luchtreclame op TV

Actie voeren voor zwarte piet met luchtreclame

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bedankje sturen?

Zelfs een bedankje sturen is mogelijk. Door de ophef in Vriezenveen rond rapper “Jebroer” met zijn rapnummer Kind van de Duivel, heeft dit nummer hoog gescoord in de hitlijsten. Om de gemeente hier vriendelijk voor te bedanken heeft het management van Jebroer een reclametekst ingezet. Ook deze actie is viral gegaan en vooral op Sociale media sites voor jongeren zoals “Dumpert” meer dan 489.000 keer bekeken. 

Jebroer LuchtreclamevliegtuigLuchtreclame Kind van de Duivel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nog steeds aan het twijfelen over de effectiviteit van een originele luchtreclame opdracht? Neem contact met ons op. 













[/column]